יום שלישי, 25 באפריל 2017

רולדות מבצק פריך

מכירים את זה שאתם רוצים להכין משהו, מחפשים את המתכון ולא מוצאים? ככה זה עם מתכונים ישנים, אגב, גם מסיבה זו פתחתי את הבלוג כדי לשמר את המתכונים שלי... בקיצור רציתי להכין רולדות ולא רציתי לקחת מתכונים אחרים ואת המתכון שלי לא מצאתי... והנה בחיפוש אחרי מתכון אחר, מצאתי אותו... יש....


כמה הערות:
  1. המתכון לחצי קילו אפשר להכפיל כמויות, מהמתכון יוצאות 3 רולדות
  2. המתכון קל והבצק יוצא פריך וטעים (בגלל המרגרינה שמהווה חלק חשוב בבצק)
  3. אפשר להחליף מרגרינה אחת במיץ תפוזים ושמן (3/4 כוס מכל נוזל)
  4. ממלאים באיזה מילוי שאוהבים: ממרח תמרים ומעל אגוזים קצוצים, ממרח נוטלה ומעל אגוזים קצוצים, ריבה כלשהי, אני אוהבת ריבת תות שדה ומעל לפזר אגוזים או קוקוס, למרוח ממרח לוטוס, ממרח שוקולד השחר. בקיצור מה שאתם אוהבים...
מצרכים:

  1. 1/2 קילו קמח מנופה + אבקת אפיה
  2. 1/2 כוס סוכר ועוד 1 כף גדושה
  3. 1 חבילה מרגרינה רכה בטמפרטורת החדר
  4. 3/4 כוס מיץ תפוזים
  5. 1/2 כוס שמן
  6. מילוי שאוהבים
הכנה:
  1. להכניס את כל חומרי הבצק לקערת המיקסר להתחיל בלישה איטית עד שמתקבל בצק רך וגמיש, אם הבצק לא נאסף ומתאחד, תוסיפו עוד קצת מיץ.
  2. לאסוף את הבצק ביד, לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר לחצי שעה מנוחה.
  3. להעביר למשטח עבודה, לחלק ל-3 חלקים.
  4. לחמם תנור ל-180 מעלות.
  5. לרדד, למרוח ממרח ומילוי שבחרתם, לגלגל לרולדה, להניח בתבנית מתאימה, ליצור פסים בסכין לפני האפייה כדי שיהיה לנו קל לאחר האפייה לפרוס.
  6. לאפות בערך 40 דקות עד לקבלת גוון זהוב.
  7. לקרר ולחתוך בעדינות לפרוסות יפות.
  8. לשמור במיכל סגור.




























2 תגובות:

arik benedek chaviv אמר/ה...

מה דעתך על המרת המרגרינה בחמאה? אני לא סובל מרגרינה ואוהב את טעם החמאה מאוד. כשרות איננה בתחום הענין שלי בכלל.
נשמע פנטסטי, ואולי אכין עם הנכדה היפה שלי היום.

הבלוג של בתיה דורון אמר/ה...

במתכון הזה המרגרינה הכרחית למרקם של הבצק, אני מאוד אוהבת חמאה במאפים, אתה יכול לנסות. אשמח לשמוע אם הכנת עם הנכדה היפה שלך ואיך יצא...