יום שבת, 1 ביולי 2017

בואו לטייל אתי בסלוניקי - חלק ראשון

טיול לסלוניקי ביוון, כל מי שסיפרתי לו שאני נוסעת לסלוניקי, אמר לי, את תהני, אל תשכחי לאכול דגים, גבינות, בשר כבש ולשתות אוזו... אז בשר כבש לא אכלתי, דגים וגבינות כן, ואוזו, כן שתיתי.. טוב קצת כי הבנתי שזה ממסטל.. וכמובן, דובדבנים ופירות עסיסיים ובמחירים זולים....
ואני באה לטיול הזה, מלאה בסקרנות ובמטרה אחת, להנות

אז מה היה לנו בטיול? שילוב של נופים מדהימים, של הרי געש מעל מפרצי תכלת, עמקים מוריקים, ערוצי קניונים, צוקים תלולים, יערות ירוקי עד וכפרי דייגים נידחים שמשמרים את מסורת העבר. ערש תרבות המערב, עולם של ספנים ומגלי ארצות, עולם של מפלצות ואלים, הפיסול, הארכיטקטורה והשירה, הפילוסופיה והמדעים. יוון היא ארץ של הטרגדיה והקומדיה. ערב רב אנושי, רבגוני ונוגע ללב וערים מודרניות בהם מועדוני לילה, טברנות, מוזיקה יוונית וכמובן, כוס של אוזו.
יום חמישי, 8.6.17  שעה 5:00 לפנות בוקר שדה תעופה בן גוריון, טסים לסלוניקי
מגיעים לשדה התעופה בסלוניקי מקדוניה.
לאחר הסידורים בשדה התעופה, נוסעים לעיר יואנינה, נשהה שם יומיים ולאחר מכן נחזור לסלוניקי.

יוון מרושתת בכבישי אגרה, העם מפגין הרבה נגד זה, אולם זה לא עוזר להם
בדרך ליואנינה, עוצרים בכפר הרומני מצובו, כפר שמזכיר כפרים ממדינות צפוניות יותר ביבשות. זהו אחד הכפרים התיירותיים של יוון, אויר נקי וצלול, אחד מאתרי הסקי של יוון, ויש כאן גם צימרים. ביקרנו בכפר, שמענו את סיפורו, כמובן צילומים, אכלנו ארוחת צהרים מקומית.
מקבלים תדרוך לפני שנכנסים לכנסיה אגיה פארסקבי, לפני כן, שימו לב לעצים המיוחדים בפארק הזה

נכנסים לכנסיית אגיה פארסקבי שבה מוצגים עבודות העץ הידועות של תושבי מצובו
יוצאים מהכנסיה ומטיילים בכפר, אוכלים כאן ארוחת צהרים

ממשיכים ליואנינה, לחומה העתיקה ולרובע היהודי, בדרך קצת שמח
הגענו ליואנינה, עצרנו לטיול רגלי בעיר העתיקה שנמצאת בתוך החומות, טיילנו מסביב לחומות ולאגם ולאחר מכן עלינו לתצפית. העיר יואנינה יושבת על גדות אגם ויש בה קהילה יהודית עתיקה ונכחדת. ביקרנו  ברובע היהודי בעיר המבוצרת, המשכנו לסייר בטיילת והתוודענו לתופעת טבע ייחודית של אגם ללא מוצא שלא עולה על גדותיו.

לאחר הסיור, נוסעים למלון, ארוחת ערב ולינה ביואנינה.
יום שישי, 9.6.17 = לאחר ארוחת הבוקר, חוזרים לאותו מקום שהיינו ערב קודם, לבקר בבית הכנסת היהודי ביואנינה, נכנסנו לבית הכנסת ושמענו את סיפור הקהילה.
מקבלים הסברים לפני הכניסה למתחם

אנדרטה ברחוב
חוזרים לאוטובוס דרך האגם
ממשיכים לחבל זגוריה, אחד האיזורים היפים ביותר ביוון בזכות נוף שעצבו קרחונים, יש כאן נחלים, מפלים, אפיקי נחלים זורמים, מסלולי הליכה, וקניון vikos הסלע העמוק שאנחנו בדרך אליו.
קודם כל עולים לאנדרטה מאוד מרשימה, פסל של אשה על גבעה, לזכר הקרב שהתקיים כאן במהלך מלחמת העולם השנייה כאן בלם צבא יוון את חילות מוסליני. יש אומרים שהחיילים התחפשו לנשים
דליה ודוד כבר למעלה...
 הנוף שנשקף מלמעלה
יורדים וממשיכים בסיור
  שימו לב להרים שבדרך, כאילו עשויים שכבות שכבות
עדיין באיזור זגוריה, נוסעים בכביש מפותל מאוד במעברי הרים, מגיעים לגשר קוקורי. גשר אבן מדהים ומושלם, מצוי מעל ערוץ נחל, חוצה את הואדי, מגשר בין שני מצוקים מרשימים.
עוצרים ועולים על הגשר, יש כאן גשרים עתיקים מהמאה השבע עשרה והשמונה עשרה מהתקופה העותומאנית, שמחזיקים מעמד, גשרים בצורת קשתות שמצויים לאורך הכביש לכיוון הכפר קיפי כאשר מתחתם עובר נחל...

ממשיכים ונוסעים לגשרים של קיפי, הגשר עם שלוש קשתות, אחד הגשרים העתיקים של חבל זגוריה. חלק מהחברה ירדו למטה
 הבתים של הכפר קיפי ממול, בצבע אפור, בגלל אבן ציפחה טבעית שמצויה כאן
ממשיכים לכפר מונודנדרי, כפר תיירותי, מלא מסעדות, בתי מלון, צימרים, צבע הבתים גם כאן אפור בגלל האבן ציפחה..
אוכלים במקום היפה הזה ארוחת צהרים
לאחר ארוחת צהרים יורדים לקניון ויקוס, vikosקניון הסלע, כנראה העמוק ביותר בעולם, עולים למרפסת נוף ומשם, וואו, אחת מהתצפיות המדהימות שראיתי, קניון עמוק בגובה של מאות מטרים

מסיימים את הביקור כאן, ממשיכים לעלות, בדרך, גן הסלעים

ממשיכים לתצפית נוספת מהממת
        סיימנו את הסיור להיום, חוזרים למלון, ערב שבת, אנחנו מדליקות נרות ועושים קידוש במלון

והבנות מרקידות את המלצריות
הערב גם לנים ביואנינה, מחר בבוקר, יום שבת, חוזרים לסלוניקי..

עד כאן הרשומה הראשונה, נתראה ברשומה הבאה....