יום שני, 26 באוקטובר 2015

קובה נבולסיה


לאחר אינספור של בקשות שהופנו אלי, אני מעלה את המתכון שלי לקובה המטוגנים.
לא חשוב איך קוראים להם: קובה מטוגנים, קובה נבולסייה, נבוסייה, נמוסייה, החשוב הוא שהם טעימים ואני לא מכירה הרבה שלא אוהבים אותם.

הערות מקדימות:
  1. ההכנה נראית מסובכת, אבל זה רק נראה כך.
  2. אני מכינה את המילוי של הבשר מראש ומקפיאה.
  3. גם את הקובה אפשר להקפיא גם לפני הטיגון וגם אחרי הטיגון.
  4. אני משתמשת בג'ריש, שזה בורגול דק. בסופרים יש שקיות גם של ג'ריש או גרישה וגם של בורגול דק.
  5. אפשר להוסיף למילוי צנוברים.
  6. בהכנת הקובה לעבוד עם ידיים רטובות
  7. במשטח העבודה, להכין מגש, להניח עליו ניילון וקערה עם מים
מצרכים למעטפת:
  1. 2 כוסות ג'ריש, גרישה או בורגול דק
  2. 1 כוס קמח רגיל מנופה
  3. 1/2 כפית מלח
  4. 1 כף שטוחה כמון
  5. 1 כף שטוחה פלפל שחור גרוס
  6. 1 כף שטוחה אבקת קארי
מצרכים למילוי:
  1. 1/2 קילו בשר בקר טחון - הכי טעים, לשלב בשר בקר ובשר כבש טחון
  2. 1/4 כוס שמן קנולה
  3. 1 בצל גדול קצוץ 
  4. 5 שיני שום קצוצים 
  5. 1/2 כפית מלח
  6. 1 כף פפריקה מתוקה אפשר גם חריפה
  7. 1 כף כמון
  8. 1 כף אבקת קארי
  9. 1 כף גדושה שבבי צ'ילי חריף - מי שלא אוהב חריף, יכול לוותר
הכנת המילוי:
  1. להכניס את הבשר והשמן ביחד לסיר מתאים או למחבת ולטגן כשעה בערך עד שהבשר מוכן לאכילה (לטעום).
  2. להוסיף מעל את הבצל, מלח ותבלינים לערבב ולבשל ביחד עוד עשרים דקות. לקרר.
הכנת המעטפת והטיגון:

  1. להכניס את הג'ריש, גרישה או הבורגול לקערה מתאימה, לשטוף היטב, להשרות במים מינימום רבע שעה, לסנן או לשפוך את המים בעדינות ולסחוט
  2. להוסיף את הקמח והתבלינים ולערבב היטב עד לקבלת עיסה נוחה לעיבוד
  3. אם דליל מידי, להוסיף מעט מאוד קמח, אם קשה מידי, להוסיף מעט מים
  4. לקחת חתיכה בגודל הרצוי מהעיסה, לעשות גומה ולדאוג שהמעטפת תהיה דקה, למלא בבשר ולסגור היטב לצורה אליפסית
  5. להניח ניילון על מגש ולהניח את הקובה במרווחים כדי שלא ידבקו - בשלב הזה אפשר להקפיא
  6. לטגן בשמן עמוק משני הצדדים כמה דקות עד לקבלת צבע שחום
  7. להגיש חם

קצת תמונות על התהליך - הצילומים לא זהים כי הם צולמו בזמנים שונים

הג'ריש, גרישה - ככה נראית האריזה

הג'ריש בקערה מתאימה
מכוסה במים
הג'ריש לאחר סינון המים וסחיטה
הוספה של התבלינים והקמח
 


הבצק לאחר הלישה גמיש ונוח לעבודה
מילוי הבשר
הכנת הקובה - עושים גומה וממלאים
אני חייבת לעבוד עם כפפות בהכנת הקובה, מהסיבה שהתבלין קארי משאיר כתמים על הידיים ואני לא אוהבת את זה
סוגרים לצורת אליפסה
מניחים על מגש מכסה בניילון. בשלב הזה אפשר להקפיא

מטגנים בשמן עמוק עד להזהבה

מניחים על נייר סופג
מגישים חם



תודה לכל מי שביקר והגיב לי בבלוג