יום רביעי, 23 במרץ 2016

אביב אומנים ובתים פתוחים בישובים סתריה וכרמי יוסף במועצה אזורית גזר

השולחן המדהים הזה שייך לחוות טל יקב רד פואטרי 
הוזמנתי לסיור בלוגרים במועצה אזורית גזר. הסיור התקיים לרגל פסטיבל "אביב אומנים ובתים פתוחים" שהמועצה מקיימת באזור, בילוי סופ"ש משפחתי במרחב הכפרי.
הקהל הרחב מוזמן לבקר בישובים סתריה וכרמי יוסף, שבתחום המועצה, בימים שישי ושבת, לפגוש אומנים וליהנות מאומנות, תרבות, יין אוכל ביתי ועוד. 
האירועים יתקיימו בין התאריכים 1-2.4.2016 בין השעות 10:00 - 16:00.

באירועים ישתתפו בו למעלה מ-60 אומנים ובעלי עסקים מתחומי האומנות, עשיית היין, קולינריה, עיצוב אופנה, פיסול ועוד. הכניסה חופשית.
יתקיימו גם סדנאות וטיפולים בספא - זה מצריך רישום ותשלום מראש.
בימי האירוע, יחולקו מפות שבהם מסומנים כל הבתים הפתוחים, האטרקציות והפעילויות.
אפשר להתעדכן גם בעמוד הפייסבוק של המועצה איזורית גזר.

לדברי ראש המועצה האזורית גזר, פטר וייס: "במסגרת מאמצי המועצה לסייע לעסקים שבתחומה ובהלימה לתוכנית האב לתיירות החלטנו לקיים את 'אביב אומנים', מתוך הבנה כי ברחבי המועצה עשרות אמנים שיש לתת להם במה ייחודית, ומה שהחל כיוזמה של תושבים בעלי עסקים, ראינו לנכון להפוך לאירוע מועצתי. לדברי וייס, מדובר בנדבך נוסף במכלול הפעולות של המועצה לקידום העסקים, זאת לצד פסטיבל "חוויה בכרם" על שלל אירועיו, כמו גם הצטרפות המועצה כחברה בעמותת התיירות שפלת יהודה, סיוע וייעוץ לעסקים במסגרת יום קבלת קהל במועצה ועוד. "אני שמח לראות שיותר ויותר עסקים מצטרפים הן להכשרות המקצועיות שהמועצה מקיימת והן להזדמנויות החשיפה שניתנות להם וכי היום אפשר לומר בברור – יש תיירות במועצה אזורית גזר! אני קורא לתושבי המועצה ולשכנינו מהרשויות הסמוכות להגיע בהמוניהם וליהנות מהחוויות המזומנות להם בפסטיבל אביב אמנים".
קצת ממה שיהיה באירועים:
במושב סתריה: 
יוצגו וימכרו עבודות ציור, פיסול בקרמיקה, פריטי אופנה, חלב נאקות, מוצרי קוסמטיקה טבעית, טיפולי ספא (בתשלום ובתיאום מראש), פירות אקזוטיים, פירות מיובשים וריבות של בוסתן שושן (בשעה 12:00 תתקיים הרצאה על הבוסתן – ללא תשלום).
במשתלת סלונר, בכניסה לסתריה, יתקיים שוק איכרים בוטיק בו ימכרו ממיטב התוצרת המקומית הטרייה: עוגיות מעוצבות, מאפים ולחמים, שמן זית, דבש, גבינות צאן, ספירולינה, בירה מקומית, אוכל דרוזי, שמנים טיפוליים ועוד (השוק במשתלת סלונר יתקיים רק ביום שישי 1.4.2016).
עוד בסתריה: בשעה 11:00 ובשעה 14:00 יתקיימו סדנאות יצירה (ללא תשלום).
במושב כרמי יוסף:
יוצגו וימכרו עבודות אומנות במנעד רחב של תחומים – פיסול, קרמיקה, ציור על אריחים, תכשיטים, עיצוב בזכוכית, אמנות, שזירת פרחים, ועוד. כמו כן ימכרו במקום מוצרים בייצור מקומי כמו: שמן זית, דבש, ריבות, יין ועוד ועוד.
עוד בכרמי יוסף: בשעה 11:00 ובשעה 14:00 יתקיימו סדנאות יצירה (ללא תשלום).
אז כאמור, הגענו לסיור מקדים וביקרנו במספר תחנות בסתריה ובכרמי יוסף המשתתפות בפסטיבל.
התחלנו בסיור בסטודיו אירוני בסתריה של אירית ורני לכן נקרא סטודיו אירוני. הסטודיו שלהן שוכן במבנה עתיק, מהתקופה שבה סתריה היה כפר ערבי. רוני היא בוגרת שנקר ואורית עושה עבודות יד ועבודות קרמיקה ועוד. בסטודיו תמצאו גם שמלות כלה, שרני מעצבת, כבוגרת שנקר, ובחרה לעצב שמלות במחיר של החל מ-1,500 שקלים ועד 3,000 ש"ח. רני אומרת שלא ייתכן כי בגלל שהשמלה לבנה המחיר שלה יקפוץ. הן מעצבות לבד את השמלות, קונות את הבדים ותופרות לבד.
IRONI ROOM מושב סתריה, רחוב התמר 65 – פתוח לקהל הרחב בימים 1.4.2016 + 2.4.2016
בין השעות 10:00 – 16:00 ללא תשלום. שלא במסגרת הפסטיבל ניתן להגיע עצמאית, בכל יום בשבוע ובתיאום מראש.    רוני גם שרה ומופיעה באירועים ולאירית סדנא למפגשי יצירה עם ילדים.




צלמת שוש אבן - סתריהשוש אבן החלה את דרכה בעולם הצילום כבר בגיל 16. הייתה אף הצלמת של מעריב לנוער. בעבר הייתה לה מעבדה לפיתוח תמונות בשחור לבן. בבית אחרי הצבא התלבטה בנושא הצילום ולבסוף למדה תזונה והיתה דיאטנית ומנהלת קידום בריאות במכבי שירותי בריאות. הצילום ליווה את שוש כל השנים וכשנכנס הנושא הדיגיטלי נכנסה לתחום. בפסטיבל אביב אמנים תציג שוש את תמונות הצילומים ותמכור במחירים של בין 200 ל-650 ש"ח. צילום על קנווס שניתן לתלות מיד.
בעבר היה לה גם קייטרינג אוכל לאירועים פרטיים שנקרא, 'קייטרינג לימונצ׳לו'. לכן, באירוע פסטיבל אביב אמנים ובתים פתוחים, היא תכין בשבת בשרים על האש: אסאדו, אנטריקוט וגם יקב, תהיה מוזיקה ואוירה דרום אמריקאית - בתשלום.





יוסי ינוב: יוסי ינוב עובד כבר 15 שנה עם חומר אבן מישראל או מהודו מכל מיני מקומות אבנים שהם שאריות מפסלים גדולים או ממחצבות. מחפש את האבנים הקשות והאיכותיות יותר ומפסל בעיקר פסלים סביבתיים גדולים. ( באלקנה יש פסל שלו, בחברת טבע ועוד). בפסטיבל אביב אמנים ובתים פתוחים יציג יוסי בבית מס' 2 את הפסלים ופריטי האמנות שיצר. כל הפיסול שמכין באבסטרקטיה אישית וכל אחד ייתן לפסל את המשמעות שלו. דבורה, אשתו של יוסי, תציג בבית זה את הציורים שלה.
מחיר הפסלים מ-500 ועד 5,000 ש"ח.
 




שחר יוסי: שחר יוסי ממושב גינתון הוא אמן זכוכית. מספר על תהליך ייצור של שריפה בתנור, התכה, כדי לקבל את הצורה הרצויה. יוסי מייצר הכל בזכוכית וכן לפי מה שמעצבים ואדריכלים מבקשים ממנו (הזמנות מיוחדות). גם יוסי יציג בפסטיבל אביב אמנים ובתים פתוחים את יצירותיו, הנמכרות במחיר של החל מ- 600 ש"ח ומעלה.


חוות טל יקב רד פואטרי בסתריה: בפסטיבל תהנו מטעימות של יקב רד פואטרי וכמובן תוכלו לרכוש את היינות במחיר של 50 ש"ח ליין לבן / 80 שקלים לאדום. את היינות של יקב פואטרי תפגשו בבית יובל, הרחבה המרכזית של הישוב סתריה.

 
מירי לביא בכרמי יוסףמירי לביא ציירת הרבה מאוד שנים. התחילה כחברת קיבוץ צרעה, שם עבדה כחברת קיבוץ בכל מה שנדרש, גידלה 4 ילדים והחליטה להתמסר למה שחשבה שיכול להיות העתיד. למדה במדרשה הוראת אמנות, ציור, רישום, תולדות האמנות וכשסיימה התחילה לצייר ברצינות, ללמוד וללמד מבוגרים ציורים ואז החלה ההרפתקה של החיים. מירי פתחה חנות באתר בינלאומי ושם מוכרת את ציוריה ובונה את עצמה. בפסטיבל אביב אמנים ובתים פתוחים תציג מירי ברחוב הכלנית 12, כרמי יוסף 052-5561195. מירי תפרוס את הציורים בגינה, בחצר. בשעה 11:00 תתקיים במקום שעת סיפור על ידי הבת של מירי, אביטל לביא שי וכן מופע המתאים לילדים בגילאי 4-8. (כנראה בתשלום).
בשבת תהיה כאן רקדנית פלמנקו שתרקוד בין הציורים.



 הטבע זה כאן




















המערה בבית של גרשון ועפרת הראל רק בתיאום טלפוני 089286692



ולמי שמחפש מה לאכול: חומוסיה של זרזיר – בכרמי יוסף, במרכז ויהיה פתוח בשישי ובשבת









לסיכום, לקראת האביב, איזור מקסים לטיולים בטבע לאוהבי האומנות  






אין תגובות: